Het geheim van de beste zakelijke geschenken: wees creatief

Als u een klant heeft die u kent als een fervent golfer, dan kunt u een dozijn golfballen sturen die zij snel zullen verliezen. In plaats daarvan kunt u ze misschien iets krijgen wat ze voor een lange tijd zullen gebruiken. Een leuk voorbeeld is de Impact Improver, dit is een nieuw trainingsapparaat dat binnenshuis kan worden gebruikt om enkele van de belangrijkste elementen van het golfspel te oefenen. Ik kreeg er een als cadeau, en denk aan de gever elke keer als ik hem gebruik. U zou zelfs een zakje met golfballen kunnen toevoegen met een briefje dat zegt: “Als u zo goed golf speelt als u het bedrijf runt, zijn drie golfballen waarschijnlijk twee meer dan u nodig hebt”. Zo blijft u uniek en onderscheidend in uw cadeaus.

Wees niet goedkoop

Bedenk hoe vaak u routinematig iemand mee uit eten neemt voor een lekkere maaltijd. Die maaltijd kan de volgende ochtend vergeten zijn. Als het op cadeaus aankomt, proberen bedrijven er regelmatig achter te komen hoe weinig ze kunnen uitgeven. Als uw bedrijf voor de beste waardes gaat, wees dan niet de goedkope gever als het gaat om het tonen van uw waardering. In dat geval kan het beter zijn om niets te sturen dan iets te sturen.

Dat gezegd hebbende, hoeft u ook uw budget niet op te blazen voor cadeaus. Misschien stuurt u wel een video van uw team waarin u zegt hoe leuk u het vindt om met ze te werken. Of u stuurt een foto van uw team voor een whiteboard terwijl u hun project bespreekt. Deze persoonlijke accenten zijn geweldige manieren om een blijvende indruk te maken. Hoe persoonlijker, hoe beter het blijft hangen bij uw klant. Zo kunt u gaan voor de kantoorartikelen die bedrukt zijn met uw logo. Of zijn er verschillende andere mogelijkheden zoals het bedrukken van een item dat zij dagelijks gebruiken.

Waardering tonen rond de jaarwisseling

Timing is net zo belangrijk als de kwaliteit van het cadeau als het gaat om het geven van geschenken.

Het is meer vanzelfsprekend om tijdens de feestdagen een geschenk te sturen. Maar misschien wilt u er nog eens over nadenken. De vakantieperiode is ironisch genoeg het minst effectieve moment om een cadeau te geven. Wees het hele jaar door dankbaar en dankbaar. In plaats daarvan, wachten tot een onverwachte tijd om iets gedenkwaardigs te geven.

Als u de tijd neemt om uw klanten te waarderen wanneer zij dit het minst verwachten, zult u en uw cadeau beter blijven hangen. Als je laat zien dat je extra tijd hebt genomen om het cadeau op maat te maken voor de ontvanger, dan zullen ze je attentheid waarderen. Als je iets over het hek gooit terwijl iedereen hetzelfde doet, wees dan niet verbaasd als het in de prullenbak belandt. Of dat de ontvanger het niet eens meer voor de geest kan halen. Terwijl u belangrijke mensen bedankt, wilt u misschien ook uw medewerkers erkennen en waarderen. Een attent geschenk kan zelfs nog meer gewaardeerd worden dan in een vorm van een bonus. Hierbij kunt u veel geschenken vinden op de website van Goedkooppennenbedrukken.be.

 

Leave a Reply